Wednesday, January 9, 2013

Permulaan Untuk Tahun Ini

Bismillahirrahmanirrahim..Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Alhamdulilah..segala puji bagi Allah swt yang masih memberi ruang dan kesempatan untukku mencoretkan di blog 'usang' ini..

Syukur..masih bernafas di bumi Allah swt..tetap mencari keampunan dan rahmat dariNya..insya Allah mudahan akhirnya dengan husnul khatimah..

1434H telah menjengah pada 15 November 2012 yang lalu..bermula 1 Muharram 1434H..kita memasuki tahun hijrah yang baru..moga kita berhijrah menjadi yang lebih baik dari sebelumnya..insya Allah..(entry lewat..) dan kita memasuki tahun baru Masihi pada 01 Januari 2013 yang lalu bersamaan dengan 18 Safar 1434H..namun masih lagi di takuk lama..tetap meraikan tahun baru Masihi dengan acara maksiat seperti zaman jahiliyah..astagfirullahalazim..moga Allah memilih kita untuk mendapat hidayahNya, agar kita tidak terus tersasar dari jalanNya..

Dan lagi beberapa hari kita akan menyambut Maulidur Rasul..12 Rabiulawal 1434H bersamaan 24 Januari 2013..Allahuakhbar moga Allah beri kita peluang untuk bertemu dengan Nabi Muhammad SAW di akhirat kelak..aamiin..

Sekarang, aku masih keje di tempat lama..dah 5 tahun dah pun..tempat keje paling lama..macam-macam yang dah aku tempuhi..dengan kawan-kawan..dengan majikan..semoga keje lebih baik, ikhlas kerana Allah..insya Allah..

Nanti nak berjalan ke rumah kawan-kawan(blog-blog) mana tahu leh boleh dapat ilham atau motivasi untuk terus mencoret  di blog ku ini..

*semoga ada khabar baik untuk tahun ini..senyum selalu..hadapi ujian dengan senyuman..

3.14 p.m

Comel sangat budak ni dan cerdik..moga ada rezeki suatu hari nanti untuk jadi isteri dan ibu..

No comments:

Post a Comment