Tuesday, March 20, 2012

Ilham..

Bismillahirrahmanirrahim..Lamaaaaaaaaaa rasanya tidak menulis, mencoret atau apa sahaja dalam blogku ini..entah mengapa seakan fikiran kelesuan, kebuntuan dan semangatnya bagai hilang entah dimana.. Tapi hari ini digagahkan jua untuk menulis sebentar sebagai mengubat kerinduan pada blogku ini..

ILHAM..ada dua yang ingin diceritakan di sini.. Pertamanya tentang diriku ini yang mengharap Ilham tiba untuk menulis, tetapi tetap tidak kunjung tiba..Kadang-kadang banyak yang ingin diceritakan tetapi akhirnya kaku, sepi juga blogku ini..tiada sebarang coretan..mungkin Allah tidak mentakdirkan di waktu itu untuk ku menulis..dan hari ini aku menulis..walau dalam seribu kepayahan..bukan sakit, tapi kepayahan memerah otak...:).. Menjadi seorang penulis terus dari hati dan ke hati yang lain memang sukar..diakui oleh ramai penulis..kadangkala hati ku menerimanya tetapi belum tentu 'tetamu' yang tiba di blogku ini(ada ke?)..kita ingin menyampaikan perkara A, tetapi mereka memahaminya dengan perkara B..so disini ku mengharapkan agar mereka cuba untuk memahami..tidak susah apa yang ku utarakan cuma ke selatan je..eh apa ni?.. ada ke entry ku yang tidak masuk akal?oh tidakkkk..bukan begitu..kisahnya bukan di blog ini tetapi di mukabuku ku.. apa kisahnya?biarlah angin yang bawa ia terbang..cewah..walaupun yang ditulis itu hanyalah sekadar komen tetapi ia bermakna kan bagiku?..oklah biarlah disitu ye..(jangan marah)..siapa?..entah..

ILHAM..yang kedua ini oh amat bermakna..baru terjumpa satu blog yang sangat menarik, terbaik dan tulisannya adalah dari hati..setiap entrynya oh amat menyentuh hati dan berkali-kali membuatku berderaian airmata..(bukan cengeng tau..)..dan paling penting membuka mata hatiku untuk muhasabah diri ini..terima kasih ya Allah kerana memberi Ilham pada penulisnya untuk membawa ku ke alam keinsafan..Alhamdulilah..moga Allah merahmati penulisnya sekeluarga..so sekarang best woo dah jadi blog favourite tau..

Ok tu je nak tulis hari ni..
Kesihatan alhamdulilah masih stabil..dan ingatan itu masih ada..

Nurhidayah
3.34 p.m

No comments:

Post a Comment